måndag 11 maj 2009

Bli utslängd utan att gå in, skickligt tycker jag.

Så, då har jag officiellt blivit utslängd från en klubb... Utan att faktiskt egentligen gå in.

Det var i lördags på en klubb i Malmö. Åldersgräns 28, klädsel: kavaj och skjorta för killar, odefinerat för tjejer, men representabelt antar jag.

Vi var ett gäng på ca. 10 personer som skulle gå ut efter en mycket lyckad inflyttningsfest. Tydligen var det ännu fler personer som vi skulle möta upp ute. En av killarna gick in, medan vi andra hämtade pengar. Dock visade sig att Filip och de andra killarna i gänget inte skulle komma in för att de var fel klädda. Ingen kavaj och skjorta - ingen möjlighet att komma in.

Vi hade inget nummer till han som gick in, så vakten släppte in mig för att leta upp honom och meddela att vi gick någon annanstans. Dock mötte vi ägaren i garderoben och han tyckte inte alls att det var acceptabelt, utan bokstavligen slängde ut mig igen. Stakars vakt, han skämdes och fick be om ursäkt till ägaren.

Fascinerande att bli utslängd utan att faktiskt ha gått in. Nattklubbs ägare kan visst vara bra dryga.

Så vi tog taxin hem igen. Inte världens bästa slut på kvällen, men förfesten/inflyttningsfesten var kul. Brukar ju vara så. Att man aldrig lär sig?

2 kommentarer:

  1. Har du aldrig blivit utslängd tidigare alltså, då har du missat nåt hehe, tråkigt slut men så e de tyvärr när de gäller stekarställen hehe

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Imponerande måste jag säga!

    SvaraRadera