fredag 21 augusti 2009

Åka tåg

Nu är jag på väg hem.

Har varit i Stockholm med jobbet på utbildning och möte. Har varit borta sen i tisdagskväll. Längtar verkligen efter min lägenhet. Jag har ju lite tur att Filip också var borta med jobbet under den här tiden. Annars hade det nog varit lite tråkigt att inte vara hemma på kvällarna med honom. Men det har varit jättebra i Stockholm. Haft total korvstoppning i huvudet, så helgen kommer nog att gå åt till att bearbeta informationen. Men jag tycker mitt nya jobb är så himla kul så det gör inget. :-)

Sitter på tåget hem. Konstigt men tåget i kombination med datorn gör mig lite illamående. Blir ju aldrig annars åksjuk på tåg. Undrar vad det beror på?

Om jag ska välja det transportmedel som jag tycker bäst om (för långa sträckor) så är det nog tåget. Gött att kliva på några minuter innan tåget avgår, man kan jobba på tåget eller läsa en bar bok om man hellre vill det och framför allt kan man sova, precis när man känner för det. Dessutom är det snabbare och bekvämare än buss och man kommer direkt in i centrum på den staden som man ska till - till skillnad mot flyget. Visst att man blir styrd av olika tider, men jag tycker inte alltid att det är negativt, dessutom uppväger de andra fördelarna den detaljen...

Så tåget får min röst. Vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar