onsdag 19 augusti 2009

Okej det var ett tag sen.

Jag vill börja med att säga att jag har haft semester - från allt! Datorn, mailen, bloggen osv. Skönt att bara vara ledig, men det har klart även berott på att vi har varit överallt och ingenstans på semestern, flyttat och laddat som fasiken för mitt nya jobb.

Jag tänkte iallafall köra en kort version av mitt (om jag får säga det själv) händelserika liv i sommar. Jag tänkte lägga upp bilder efter hand. Har dem inte till hands nu, men de kommer i nästa inlägg :-)

1. Var på min kusins bröllop. Väldigt vacker var hon och härligt stämning var det på festen! Grattis till dem.

2. Var i Stockholm på semester - han med en sväng till Dalarö till vår söta och underbara vän Ke-Seting (á la Kina) och sedan var vi i de fina områdena i Danderyd hos vår lika söta vän Niklas (á la Domarn med klasskompisspråk). Tog en sväng ut till Vaxholm och åkte färjan in till Stockholms city. Vi hade tur med vädret båda dagarna så Stockholm välkomnade oss verkligen och vi hade supernice. Stockholmshelgen avslutades med en kväll på en medeltidspub på Söder (nu har jag tyvärr glömt namnet), men vi drack mjöd och sjöng medeltidssånger. Fantastiskt kul kväll! Tack Niklas för det-

3. Sista veckan i Malmö bestod av packning inför flytten till Jönköping. Vi hade ju tur att få en lägenhet med tillträde i slutet av juli, så flytten skulle förberedas med packning städning och diverse. Filip och hans kompisar och hans syster passade på att ta en sväng till Köpenhamn också för att kolla på Metallica. Det var nog bra. De verkade nöjda iaf.

4. Vi flyttade in i vår fina lägenhet i Jönköping och sen drog vid till Cypern. Bilder kommer som sagt nästa inlägg. Cypern är schysst, men inte den finaste ön jag varit på - sol och bad är visserligen alltid nice.

5. Stora grejen i mitt liv just nu, jag har börjat ett nytt jobb på ett jobbcoachföretag i Jönköping! Trivs verkligen superbra och alla kollegor (som jag har lyckats träffa) är väldigt entusiastiska inför vårt samarbete och företagets framtid! Kommer att bli väldigt bra det här!

Oj vad mycket text, jag ska skärpa mig, men som sagt, jag har haft semester!Men nu är jag på G. Superladdad! Kommer bli väldigt kul det här!

1 kommentar:

  1. Det var riktigt roligt när ni var uppe här o hälsade på, o fint väder me, o snart kommer ni hit igen, de e najs

    SvaraRadera