tisdag 9 september 2008

Aktivera sig - utan pengar?

Till helgen kommer min pojkvän,
och eftersom jag säger att han inte planerar in något när vi träffas på helgerna kan ju jag inte vara sämre. Gratis aktiviteter finns det ju gott om i Malmö. Det gäller ju bara att hitta dem.

T ex är det gratis inträde till Malmö konsthall och Malmö Form och Designcenter vid Lilla torg. I alla parker kan man ha picknick, spela boll, sola, umgås etc. Malmös mysigaste fik (inte gratis men mysigt) sägs ligga i Slottsträdgården i närheten av Malmöhus slott, Stadsbiblioteket och Slottsträdgården.

Malmö är ju vill gärna se sig utåt som "Parkernas stad". Och tittar man på deras hemsida finns det flera stora parker som har spännande berättelser om varför de grundades etc.

Vad jag anser vara charmen med Malmö är skillnaderna i stadsdelar och områden. Det finns något för alla i Malmö. Och både Möllan och Västra hamnen anses vara hippt, men av helt olika typer av människor. Så det är ju värt att bara cykla runt eller gå om man föredrar det och kolla in stan. Det finns mycket olika människor (som i alla storstäder) men jag tycker det är extra tydligt i Malmö.

Gisses börjar man söka rätt på informationen, finns det hur mycket som helst. Klart en del kostar pengar men det finns även massor med saker som faktiskt är gratis. Kolla och upptäck stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar