onsdag 25 mars 2009

Tid att ta det lugnt?

En märklig tanke slog mig häromdagen. Jag gick till ICA för att handla efter en löprunda. Jag bor ungefär 5 min från ICA, men jag klarar inte av gå dit utan att ha något att göra. Så jag tar mobilen och ringer en vän.

När jag tittar på TV, surfar jag ofta samtidigt och ibland pratar jag dessutom i telefon.

Är man ute och fikar eller liknande med en vän och hon måste gå på toa, tar man upp mobilen och kollar, sms:ar eller kanske tom surfar.

Vad har hänt, varför klarar man bara inte av att vara, att ta det lugnt och bara göra en sak i taget? Varför ska man hinna med så mycket? Det är ju himla skönt att sova så det bör man göra i 8 timmar. Sen får man väl använda resten av tiden till något nödvändigt och något skoj. Sakta ner tempot lite och bara njuta. Mitt mars löfte kanske?

1 kommentar: