söndag 20 december 2009

Årets julklapp är min

Så ja, Första julfirandet med familjen avklarat.
Det här med att foga ihop min splittrade familj och sedan hinna träffa Filips föräldrar vid jul kan vara riktigt knepigt. Så vi har sedan några år tillbaka börjat fira med mamma och mina småsystrar hos min stora lillasyster Camilla i Helsingborg helgen innan julafton. Så även i år.

Vid 13-tiden var det dags för jullunch a la knytkalas och familjen trillade in. Jag och Filip kom igår då vi har en bit att köra. Sill, Janssons, Skinka, Vörtbröd och lax...någonting (supergoda) stod på bordet och bara att hugga i.

Sedan var det julklappsutdelning. Filip kom hem med 2 st Dassböcker (roliga historier för toan). Antar att mamma och småsystrarna tyckte att han var långsam på toa och ville ge honom något att sysselsätta sig med. Själv fick jag en spikmatta. Mycket fin och Filip har invigt den.

Får se om alla spänningar i kroppen släpper nu.

Imorgon är det måndag. 3 dagar kvar innan julafton. Slå in och fixa de sista klapparna. Sen är det relax i flera dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar