fredag 11 december 2009

Nya vägar framåt

Jaha, så var det sista dagen för mig på mitt jobb. Jobbet som jag flyttade till Jönköping för. Ok Filip spelade väl in en del i det beslutet också, men det bästa var att jag fick ett jobb som jag verkligen trivdes med, på en rolig arbetsplats med riktigt härliga kollegor.

Företaget får lågkonjunktur när resten av Sverige är på väg upp ur svackan (en naturlig ändring för omställningsföretag som sysslar med jobbcoaching). Så det blev en marknadsanpassning och jag tillsammans med mina andra nyanställda kommunikatörskollegor runt om i Sverige fick snällt gå på grund av arbetsbrist. Tråkigt, men fördelen är ju ändå att man får proffshjälp att söka jobb dagarna i ända. Kan ju inte bli bättre. Det borde självklart ge mig hjälp att hitta ett nytt jobb. Så håll tummarna.

Idag är det ju fredag och det känns bara som fredag fast det var sista dagen idag. Får se hur man känner sig nästa vecka?

I helgen ska jag hem till min syster i Helsingborg och ha julbak, åka skridskor och titta på nya Twilightfilmen. En riktigt mysig helg under omständigheterna

Springer ni på ett schysst kommunikatörs- eller marknadsföringsjobb så får ni gärna tipsa mig. Jag är öppen för förslag. Men nu ska jag bara ha julledigt, umgås med nära och kära, åka till Hong Kong och ladda batterierna. Sen tar jag tag i jobbsökandet igen.

Något gott kommer ju alltid ur kriser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar