tisdag 25 maj 2010

Göteborg

I helgen besökte vi och cirka 69 000 andra Götet.
Mycket folk. Högsommarvärme. 2,1 mils löpning. Inte konstigt att nästan 1500 personer tuppade av längs vägen. Tur för mig att ingen jag kände sållade sig till den skaran.

Är imponerad av de som frivilligt vill springa en halvmara. En utmaning? Absolut. Ha något att träna till? Målmedvetenhet är bra. Men 2,1 mil? Aldrig i livet. Fast det är klart, om jag löptränar massor springer milen hur lätt som helst, känner att asfalt är nästa utmaning, då kanske jag också springer runt Göteborgs stad. Men bara då!

Annars är ju Göteborg en fantastisk stad. Vädret var på vår sida med strålande sol och minimal vind hela helgen. Resultatet - det soltörstande folket slänger sig i solen och bränner sig. Då var det gjort.

Välkommen sommaren, nu är jag liksom färdigbränd. Väntar med spänning på den fantastiska sommar som prognoserna förutspår. Särskilt efter årets vinter.

Filip, Sigge och Kristin laddar inför loppet, som gick riktigt bra för alla tre. Fler bilder kommer imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar