torsdag 20 maj 2010

Newcomers Club

Jönköping är en fantastisk stad.
Mest imponerad är jag av att det hela tiden händer något, det byggs shoppingcentra, bostäder, hotell, restauranger och nattklubbar. Byggs det inte så öppnar gamla lokaler i ny tappning med en fantastiskt driftig entreprenör bakom rodret.

Sen alla evenemang och satsningar som görs i staden. Kommunen marknadsför och paketerar staden på ett spännande sätt. Det händer saker hela tiden - nya satsningar för att göra staden ännu bättre.

Igår var jag på en nätverksträff som kommunen, föreningen för marknadsföring av Jönköping och näringslivet driver. Newcomers Club.
Kul koncept där man träffar andra nyinflyttande i staden och kan skapa ett personligt nätverk.

Jag gillar städer som satsar och där det märks i staden att det satsas. Man har bara att vinna på att bygga sitt varumärke.

2 kommentarer:

  1. Gud va roligt att du är tillbaka!!
    Nu ska jag in och titta lite oftare igen. För att läsa och kommentera bloggar funkar skitbra på iphonen! :) visst är det synd att man inte kan blogga via den.
    himla fin nationaldagstårtan var!

    Kul att du gillar Jönköping. Jag älskar också staden :)

    SvaraRadera
  2. Känns bra att vara tillbaka.
    Vist blir man sugen på tårtan. Krävs ganska många fler baktimmar än de som jag någonsin avverkat.

    Ska kolla in bloggning via iPhonen. Ser att du är helt kär i den! Perfekt ju.

    Kram

    SvaraRadera